آموزش اتصال دامنه های مختلف به سیستم بلاگر

در این آموزش به بحث اتصال انواع دامنه ها به بلاگر خواهیم پرداخت . اصول اتصال دامنه ها به بلاگر در این اموزش یکسان بوده و امیدوارم که کاربرانی که میخواهند دامنه ir به بلاگر و وبلاگ خود متصل کنند از این اموزش استفاده کافی ببرند . این آموزش در دو بخش بوده و در آنها طریقه اتصال دامنه از طریق دو سایت معروف DNSPark و Zoneedit آشنا خواهید شد .

» مبنا و اصول کار بصورت خلاصه به شکل زیر است :

الف- ابتدا کاربران اقدام به ثبت دومین " مثلا ir و یا in و... " شخصا کنند و یا اگر از شرکتی اقدام به رزرو دومین میکنند توجه کنند که کنترل پنل و یا بخش مدیریت دومین در اختیار خودشان باشد . ( من برای وبلاگ خودم از همین روش و دومین net و in و ir استفاده کرده ام )

»نکته : فرقی نمیکند که دومین مجانی و یا پولی باشد . مهمترین نکته این است که دومین شما دارای کنترل پنل DNS باشد .  

ب - برای اتصال باید از سایتهای واسطه استفاده کرد . از این قبیل سایتهای معروف میتوان به DNSPark و Zoneedit اشاره کرد . برای اتصال "دومین ir " و هر نوع دومینی به بلاگر باید ابتدا آدرسهای Name Server پیش فرض بلاگر را در سایتهای واسطه تنظیم کرده و در نهایت آدرس Name Server خروجی که این سایتهای واسطه در قبال تعریف CNAME گوگل یا بلاگر در آن میدهند را در بخش کنترل پنل دومین ir تعریف کرد .

ج -  دومین را باید بهمراه www در قسمت blog address بخش مدیریت وبلاگ خود تعریف کرده و درنهایت بین 2 الی 72 ساعت تنظیمات و ازتباطات بصورت خودکار انجام شده و وبلاگ شما با ادرس جدید بالا خواهد آمد .

آموزش اتصال دامنه به بلاگر از طریق سایت Zoneedit : 

این آموزش بر اساس اتصال دومین in به بلاگر و با استفاده از سایت واسطه zoneedit نوشته شده است . 

1- ابتدا در سایت zoneedit ثبت نام کرده و سپس وارد سایت شوید . بعد از ورود وارد بخش MEMBER CENTER شوید 

2- از ستون سمت چپ گزینه New Zone را انتخاب کنید :

3- در پنجره باز شده در کادر Create New Zone  یک اسم انتخاب کرده و گزینه Submit را انتخاب کنید :


4- سپس وارد بخش تنظیمات zone مزبوطه خواهید شد . گوگل 4 آی پی آدرس برای بلاگر تعریف کرده است که باید در به ترتیب تعریف کرد . این 4 آدرس به شرح زیر است : (در بعضی از سایتهای معروف آموزش تکنیکهای بلاگر نقل شده که باید آی پی 65.55.84.234 نیز باید برای اتصال دومینها استفاده گردد )

yourdomain.com. 300    IN    A    216.239.32.21
yourdomain.com. 300    IN    A    216.239.34.21
yourdomain.com. 300    IN    A    216.239.36.21
yourdomain.com. 300    IN    A    216.239.38.21
yourdomain.com. 300    IN    A      65.55.84.234


خب در کادر Subdomain عبارت @ ، از کادر Type گزینه A ، در کادر  TTL عدد 300 و در نهایت در کادر IPv4 Address یکی از ای پی های بالا را بنویسید . سپس بر روی Add کلیک کرده و همین مراحل را برای 4 آی پی دیگر انجام دهید. 




درنهایت برای ذخیره تغییرات بر روی گزینه Save در پائین صفحه کلیک کنید . 


برای ورود مجدد بع بخش تنظیمات بر روی نام زون خود کلیک کنید :




5- گوگل یک CName هم برای بلاگر تعریف کرده که ان را نیز باید مانند مراحل بالا تعریف کرد . 


.www.yourdomain.com. 300    IN    CNAME    ghs.google.com


 بر روی add کلیک کنید . در کادر Subdomain عبارت www ، از کادر Type گزینه CNAME ، در کادر TTL عدد 3600 و در نهایت در کادر آخر آدرس .ghs.google.com را نوشته و برای ثبت تغییرات گزینه Save را انتخاب کنید . ( توجه کنید که آدرس فوق یک " نقطه . " در انتهای خود دارد )




6- مهمترین بخش آموزش :


به دوکادر خاکستری انتهای صفحه دقت کنید در هر کادر یک Address قید شده است . این آدرسها همان DNS سرورهایی  هستند که شما باید در کنترل پنل دومین خود تعریف کنید . بنابراین انها را کپی و یا یاداشت نمائید . 
توجه : این آدرسها ممکن است برای هر کاربر متفاوت باشد ( برای همه یکسان نیست . دقت نمائید ) . 
هشدار : از قراردادن DNS آدرس دیگران در دومین خود خودداری کنید . با این کار دومین شما به هاست دیگران متصل خواهد شد .




7 - بعد از ذخیره تغییرات در صفحه اول Current Zone و در بخش انتهایی برروی Publish کلیک کنید تا تنظیمات جهت اتصال انجام شود . با این کار یک سرال نامبر اختصاصی نیز به دومین شما اختصاص میابد . 




توجه : بعد از هر تغییری باید گزینه Publish را انتخاب کنید .


8- وارد کنترل پنل دومین خود شوید . وارد بخش DNS سرور دومین خود شده و آدرسهایی که از مرحله قبل یادداشت کرده اید را در دومین خود تعریف نمائید :




9 - وارد حساب کاربری خود در بلاگر شوید . از بخش Setting ، گزینه Basic را انتخاب کنید . سپس از قسمت blog Address گزینه  Add a Custom Domain  را انتخاب کنید. در کادر باز شده گزینه Switch to Advanced  Settings را انتخاب کنید :




آدرس دومین خود را با www نوشته و Save را انتخاب نمائید . سپس بین 2 الی 72 ساعت منتظر بوده تا اتصال دومین بین بلاگر و سرویس واسطه انجام پذیرد . 




نکته مهم : 
انجام این تنظیمات دقیقا و عینا برای دومین ir هم تست و مورد تائید قرار گرفته است . بطور کلی از این روش میتوان برای اتصال هر نوع دومینی به بلاگر و هر سرویس دهنده دیگر استفاده کرد . 


                                           -----------------------------------------------------------------------------


آموزش اتصال دومین به گوگل سایت


» از این روش میتوانید سایتی که با استفاده از گوگل سایت ساخته اید را نیز به دومین خود متصل کنید . برای این کار وارد حساب کاربری خود در گوگل سایت شده و بر روی سایت ساخته شده خود کلیک نمائید . از زیر مجموعه More گزینه Manage Site را انتخاب کنید :




بعد از ورود به بخش تنظیمات ، از زیر مجموعه Manage Site گزینه Web Address را انتخاب کنید :



در کادر باز شده آدرس دومین خود را به همراه www تایپ کرده و در نهایت بر روی Add کلیک کنید تا دومین شما به آدرس پیش فرض سایت شما اضافه گردد . 


 موفق باشید . پایان قسمت اول .