راهنمای کامل ایجاد وبلاگ در بلاگر

بلاگر از محبوبترین سرویسهای وبلاگنویسیِ دنیا است که توسط گوگل خریداری شده و در حالِ حاضر بیشترین تعدادِ وبلاگها را به خود اختصاص داده است. هر چند ایجاد وبلاگ در بلاگر با چند کلیک ساده میسر میشود، اما همین امر ساده برای بسیاری پیچیده و غیر ممکن است. در این مقاله ایجاد وبلاگ در بلاگر بصورت مرحله به مرحله شرح داده میشود. مقاله ی «آموزش کامل بلاگر؛ معرفی همه ی بخشها، تنظیمات، امکانات» نیز وبلاگنویسی در بلاگر را بصورت کامل آموزش میدهد.

.

مراحل ایجاد وبلاگ در بلاگر:

1- برای استفاده از هر یک از سرویسهای متعددی که گوگل ارائه میدهد باید حسابِ جیمیل داشته باشید. اگر در جیمیل حساب ندارید به اینجا بروید و یک حساب ایجاد کنید.

2- برای ایجاد وبلاگ در بلاگر به http://www.blogger.com رفته، از منوی کشویی مقابل زبان، زبان پارسی را انتخاب کنید. در بخش نام کاربری، نامِ کاربریِ جیمیل (:ایمیل) و در قسمت رمز عبور، رمز عبور جیمیل خود را وارد کنید. و روی «وبلاگ را ایجاد کنید» کلیک کنید.


3- در مقابلِ نام نمایشی نامی را که میخواهید بعنوانِ نامِ نویسنده ی وبلاگ نمایش داده شود بنویسید. تیکِ قبل از «من شرایط سرویس را می پذیرم» را زده و روی «ادامه» کلیک کنید.


4- در مقابل عنوان وبلاگ، نام و در مقابل آدرس، آدرسِ انگلیسیِ دلخواه خود را برای وبلاگ بنویسید و روی «ادامه» کلیک کنید. آدرس وبلاگِ ایجاد شده http://Domain.blogspot.com که بجای Domain عبارتِ دلخواه شما که در مقابلِ «آدرس وبلاگ» مینویسید خواهد بود.


5- با کلیک روی «الگوی پیش نمایش» پیش نمایش وبلاگ را با آن الگو مشاهده کنید. از میانِ الگوها، الگوی دلخواه خود را برای قالبِ وبلاگ انتخاب و روی «ادامه» کلیک کنید.


6- اکنون وبلاگ ایجاد شده است، با کلیک روی «شروع وبلاگ نویسی» وارد بخش ارسال پیام (:مطلب) میشوید. میتوانید مطالب مورد نظر خود را نوشته و منتشر کنید.

.

قالب فارسی برای بلاگر:

بلاگر زبان فارسی را نیز پشتیبانی میکند، اما قالبهای بلاگر برای زیباتر و استاندارد شدن باید فارسی سازی شوند. به بخشِ پوسته ها در بلاگر فارسی رفته از میانِ قالبهای فارسی سازی شده، قالب دلخواه را دانلود کنید. برای باگذاری قالب در بلاگر، به چیدمان>ویرایش HTML، رفته، Browse را زده، قالب فارسی سازی شده ای که دانلود کرده اید و با پسوند xml میباشد را از پنجره ی باز شده Open کرده، «بارگذاری» را بفشارید. پس از فشردنِ «بارگذاری» اغلب اخطار «لطفاً حذف عناصر صفحه زیر را تأیید کنید، کلیه داده های پیکربندی عناصر صفحه از بین می رود» نمایش داده میشود، برای ادامه ی کار و تغییر قالب روی «تایید و ذخیره» کلیک کنید.


چند نکته ی مهم:
1- در میانِ مراحل ثبت نام، چنانچه مورد انتخابی - مثلا آدرس وبلاگ - پیش از شما توسط کس دیگری انتخاب شده باشد قادر به انتخاب آن نبوده و بلاگر از شما میخواهد که انتخاب دیگری داشته باشید. برای بعضی از پارامتر ها نیز تعداد کاراکترها از میزانِ خاصی باید بیشتر باشد.

3- برای ورود به حساب خود در بلاگر به http://www.blogger.com رفته، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و روی «ورود به سیستم» کلیک کنید،

4- برای دسترسی سریعتر به قسمت های مختلف مدیریت وبلاگ، میتوانید قسمتهای مورد نظر را در مرورگر خود بوکمارک کنید.

5- برای ایجاد وبلاگهای دیگر، کافی است وارد حساب خود در بلاگر شده، روی «ایجاد یک وبلاگ» کلیک کرده، با همین یک حساب وبلاگهای متعددی ایجاد و مدیریت کنید.