فارسی سازی استاندارد پوسته های پیشفرض بلاگر

بلاگر از زبان فارسی نیز پشتیبانی میکند، اما پوسته‏های بلاگر برای زیباتر و استاندارد شدن باید فارسی سازی شوند. بخاطر دشواری‏های فارسی سازی پوسته‏ها برخی از وبلاگهای بلاگر از پوسته های ترجمه نشده استفاده میکنند. گروه بلاگر فارسی برای فارسی سازی پوسته ها از محدودیت‏های زبان فارسی در وب بهره برده، برای نخستین بار فارسی سازی همه‏ی پوسته‏ها توسط یک CSS مشترک را میسر کرده است.

تنظیمات اولیه و فارسی سازیِ محیط:
براي فارسي شدنِ مدیریت وبلاگ؛ پس از ورود به Dashboard از مقابلِ Language، «پارسی-Persian» را انتخاب کنيد.
براي فارسي شدنِ عباراتِ پوسته‏ها و تنظیم اولیه‏ی جهات و فاصله‏ها؛ به «مديريت وبلاگ>تنظيمات>قالب بندي» رفته، از کشويي مقابلِ «زبان»، «فارسي» را انتخاب کرده، «ذخيره تنظيمات» را بفشاريد!

فارسی سازیِ پوسته های استاندارد پیشفرض بلاگر:
در «داشبورد بلاگر>چیدمان>انتخاب الگوی جدید» 38 پوسته ی متنوع، زیبا، انعطاف‏پذیر و سبک ارائه شده است. برای فارسی سازیِ هر کدام از این پوسته‏ها ابتدا پوسته‏ی مورد نظر را انتخاب کنید!

فارسی ساز:
از داشبورد وبلاگ به «چیدمان>ویرایش HTML» رفته، در مرورگر Ctrl+F را فشرده، تگ </head> را یافته، خط زیر را دقیقا قبل از آن کپی کنید.
<link href='http://s.blogger-fa.com/blogger-fa.css' rel='stylesheet' type='text/css'/>
همچنین بجای روش بالا میتوانید این کدهای CSS را بین <style> و </style> گذاشته و همانجا [قبل از تگ پایانی head] کپی کنید، اینگونه وبلاگ کمی سریعتر خواهد بود، اما از بروزرسانی های خودکار CSS محروم میشوید.

پوسته ی انتخابی شما فارسی سازی شد! اما اگر میخواهید تغییراتی در پوسته بدهید حتی اگر میخواهید از «چیدمان>فونت ها و رنگها» پوسته را سفارشی کنید باز هم لازم است به خواندن ادامه دهید، تغییرات فونتها و رنگها بدون تنظیمات بعدی موجب به هم ریختگی پوسته خواهد شد.

جایگاه سایدبار:
اگر پس از فارسی سازی پوسته از جایگاه سایدبار راضی نیستید و میخواهید جایگاه سایدبار را [به جایگاه مقابل] تغییر دهید یا اگر میخواهید از «داشبورد وبلاگ>چیدمان>فونت ها و رنگها»، رنگ و فونت بخشهای مختلفِ وبلاگ را به دلخواه تغییر دهید، با توجه به جایگاه مورد نظر کدهای «سایدبار راست» یا «سایدبار چپ» را بعد از کدهای «فارسی ساز» بیفزایید!
سایدبار راست:
اگر میخواهید سایدبار در سمت راست تنظیم شود کدهای زیر را دقیقا بعد از کدهای «فارسی ساز» [=کدهای مرحله ی قبل]، قبل از تگ </head> کپی کنید.
<style>#sidebar-wrapper, #sidebar-wrap {float: right;} #main-wrapper, div#main-wrapper, #main-wrap1, #main-wrap2 {float: left;}</style>
کد «سایدبار راست» برای پوسته‏های Herbert، Jellyfish No. 897، No. 565، Scribe، Tekka، Denim، Stretch Denim، TicTac، TicTac Blue متفاوت است، این پوسته ها با کدهای بالا مشکل دارند، کدهای سایدبار چپ برای این پوسته‏ها را در «تعیین جایگاه سایدبار وبلاگ در پوسته های پیشفرض بلاگر» ببینید!
سایدبار چپ:
اگر میخواهید سایدبار در سمت چپ تنظیم شود کدهای زیر را دقیقا بعد از کدهای «فارسی ساز» [=کدهای مرحله ی قبل]، قبل از تگ </head> کپی کنید.
<style>#sidebar-wrapper, #sidebar-wrap {float: left;} #main-wrapper, div#main-wrapper, #main-wrap1, #main-wrap2 {float: right;}</style>
کد «سایدبار چپ» برای پوسته‏های Snapshot ,Snapshot Sable ,Snapshot Tequila, TicTac, TicTac Blue Denim, Stretch Denim متفاوت است، این پوسته ها با کدهای بالا مشکل دارند، کدهای سایدبار چپ برای این پوسته‏ها را در «تعیین جایگاه سایدبار وبلاگ در پوسته های پیشفرض بلاگر» ببینید!

سفارشی سازی پوسته:
از «داشبورد وبلاگ>چیدمان>فونت ها و رنگها»، میتوانید رنگ و فونت بخشهای مختلفِ وبلاگ را به دلخواه تغییر دهید، با توجه به تنوع و انعطاف پذیری پوسته های پیشفرض بلاگر، گزینه‏های متعددی از تغییراتِ پوسته‏های زیبا را پیشِ رو خواهید داشت که سلیقه و نیاز شما را پاسخگو خواهد بود.

مطالب مرتبط:
فارسی سازی استاندارد همه ی پوسته های بلاگر بدون دانش کدنویسی
تعیین جایگاه سایدبار وبلاگ در پوسته های پیشفرض بلاگر